Sommar och sol, och regn

Den här helgen börjar lida mot sitt slut.. Åkte iväg till villan i fredags, via mommo o hälsade på, och så handlade vi också lite på vägen. Tog en joggingtur, gick i bastun, simmade i det 14-gradiga vattnet och sedan grillade vi. Testade att grilla baconlindad halloumiost, kan rekommenderas! Min egna marinad till köttet var också rätt bra, kul med lite annorlunda smaker ibland. Annars tycker jag väldigt mycket om färdigt marinerat kött, men som omväxling kan man ju göra en egen marinad nu som då. 

Igår var vi på villan hela dagen, och solen sken. Jag låg i solstolen och läste en bok mest hela dagen. Pausade för att ta ett dopp o äta lite mat, men annars var jag stadigt förankrad i min stol. Mot kvällen blev det kyligare och mulet, så då satt vi på verandan och löste korsord/läste tills bastun var varm. Vattnet var hela två grader varmare, 16 grader. Grillade igen och spelade lite kort. 

Idag sov vi länge, för länge nästan.. :P Kollade på då pappa städade i lidret och småningom for vi hemåt. Träffade våra hyresvärdar och pratade med dem en bra stund innan vi fixade sommarmat som vi åt på balkongen. Nypotatis från villan, bacon, sill, tomat, ägg, grynost... mums! 

Nu blir det att förberada sig för en veckas jobb innan semester del två tar vid. Jag slår vad om att det kommer att vara varmt och fint hela veckan, ända till fredag eftermiddag då min semester börjar. 
SKa börja planera lördagens villafest också. Blir långbord, allsång osv. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0