Semester - vecka 1

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera, men jag har ju haft semester hela veckan! Har varit ute o på hela tiden, så jag har inte haft tid att sitta framför datorn så mycket. 

Förra helgen hade vi villafest med goda vänner, och det var jättekul! Solen sken och vi satt ute och åt vid långbord, som pappa hade tillverkat enkom för tillställningen. <3
Vi åt massor, drack och sjöng. Vi hann också med bastu och simmande innan vi grillade nattkorv och stupade i säng. 

På måndagen bar det av på en liten sommarresa till östra Finland. Vi styrde kosan mot Kuopio där vi gick i affärer och åt på Rosso. Köpte inte så mycket, men ett par ljusblå Crocs blev det. 
Har inte gillat dem förr, men ett tu tre blev jag kär i dem och tänkte att det borde vara utmärkta villaskor. Så jag slog till och köpte ett par! 

I Kuopio var vi också till ett högt ställe med hoppbackar, usch vad brant det är! Jag förstår inte att någon vågar hoppa..

Vi sov i en stuga på en camping i Leppävirta ca. 50 km söder om Kuopio. Mysigt ställe, rekommenderas! 


På hemvägen stannade vi i Jyväskylä och gick lite på stan och tog kaffepaus. 
Väl hemma gick vi till Faros och åt gott och njöt av solen och semestern. 

Igår for vi till villan där vi solade, joggade och badade bastu. Grillade och åt gott, satt uppe länge och pratade och drack vin med mamma och pappa. 
Idag sov vi lääänge, och drog oss småningom in mot stan där vi for och se på bilar. Sedan handlade vi och så for vi hem och städa/laga pizza. Nu har vi ätit och sitter ute på balkongen och myser. Ute regnar det, men här är det mysigt ändå! 

Synd att semestern går så fort.. ska njuta så mycket jag bara kan nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0