Drömmar och annat

Det var länge sedan jag skrev här sist. Då lovade jag tydligen att skriva om mina drömmar. Några månader efter ett par rätt stor förändringar i mitt liv vet jag inte alls lika mycket om mina drömmar som innan trodde att jag skulle göra. Jag vill ha det bra och vara lycklig. Något desto mera specifikt kan jag inte nämna just nu, men jag ska fundera vidare.. :)

Varje gång jag bloggar (vilket är hemskt sällan) funderar jag på varför jag inte lyckas blogga regelbundet och ganska ofta. Det känns som att det är för jobbigt, samtidigt som det ju inte tar länge att skriva ett inlägg. Jag vet inte varför det skall vara så svårt. Alla måste ju inte blogga, men jag tycker så mycket  om att läsa andras bloggar, så jag skulle gärna själv också blogga. Dessutom skulle en blogg fungera som en dagbok där det är lätt att se tillbaka på vad som hänt i ens liv. Ändå lyckas jag inte.

En liknande sak är min kalender. Nästan varje år köper jag en kalender. Då jag slutat studera köpte jag först ingen kalender, för jag tyckte inte att jag hade något att skriva i en sån. Det var ju bara jobb varje vardag och helg varje helg. Sen kom jag på att det ändå kunde vara kul att lite komma ihåg vad jag gjort när. För det handlar ju ändå om mitt liv. Alltså köper jag ca. en gång i året en fin kalender och är ivrig i ca. en vecka. Sedan glömmer jag att skriva i min kalender, och plötsligt minns jag inte längre vad jag gjorde i förrgår, än mindre förra veckan. Alltså borde jag använda min kalender flitigare. Ändå gör jag inte det. Konstigt!

Imorgon är det lördag, och det är skönt! Ska gå in till centrum och köpa schampoo. Det är väl mina planer för helgen hittills. Resten får vi ta som det kommer. Det kan bli bra det också!

Ha det bra allihopa! Kanske blir jag aktivare här, kanske inte. Vi får väl se.. :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul med nytt inlägg! Hur sku det vara med Tropiclandia på söndag?

2011-02-25 @ 23:43:31
Postat av: maria

JAAA!!! blogga mera!!! :) det behöver ju inte vara så långa inlägg ens, om det är det du tycker är jobbigt?! du kan ju typ twittra i bloggen ;)

2011-02-25 @ 23:47:55
URL: http://onedayinthelifeofjewel.blogspot.com
Postat av: Sussi

Va kul att läsa nåt här igen!! :) Mera sånt ti folket ;) Håller me föregående skrivare, det behöver inte alltid va så långt..

Postat av: Camilla

Ska försöka vara lite aktivare. :)

Tycker inte om för korta inlägg, men å andra sidan kanske alltför långa blir tråkiga. vi får se hur det här tar sig..!

2011-02-26 @ 22:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0