Skön helg!

Dags för en resumé av helgen!

I fredags bar det av på spinning efter jobbet, och sedan hem och fixa en smörgåstårta som vi mumsade på till Let's Dance.

På lördag steg vi upp rätt tidigt, och trotsade snöovädret med att åka iväg till Simpsiö för ett par timmar i slalombacken. Det var nära noll grader, vilket resulterade i att mina skidor gick väldigt trögt. Irriterande då man stannade på flacka partier, fastän jag åkte typ rakt ner för de brantare delarna. Måste nog ta och vaxa skidorna igen. Jag vaxade dem en av de sista dagarna vi var i Levi ifjol, så jag tycker de borde vara i rätt bra skick, men kanske det där vaxet blir dåligt under året fast skidorna bara ligger?

Hann hem och svänga och sen bar det av till Tropiclandia med en god vän. Vi låg i bubbelpooler och njöt, åkte lite i rutschbanan, tog en cider i baren och fixade oss länge. Sedan bar det av till ett par andra goda vänner där vi hade tortillas-kväll och såg på melodifestivalen. Roligt roligt! :)

Idag har jag varit på bröllopsmässa med ytterligare en vän. Det var roligt att se modevisningen med alla klänningar, men annars tyckte jag inte mässan var sådär jättebra. De som planerar bröllop kunde förstås diskutera med t.ex. olika innehavare av festlokaler, men jag tror nog man har fixat festlokalen redan om det är i sommar man ska gifta sig..

Har varit en sväng till villan nu och hälsat på mamma och pappa. Det var massor av snö vid villan, så fint! Hade helst lämnat dit och gått i bastun och varit ledig imorgon och tagit en skidtur eller promenad i det vackra vinterlandskapet. Men det är inte helt fel med lite soffmys heller. Kanske dags för en film. Tips på någon bra film?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0